torsdag 29 augusti 2013

Energi

Jag sitter på hotellrummet. Utanför ligger havet i en tunn och lätt dimma. I horisonten ser jag bron slingra sig mot Honshu. Fantastisk utsikt.

Dagarna på Shorinji Kempo Hombu har varit lysande. Duktiga instruktörer. Inspirerande miljö och vänliga människor. Människor som väcker tankar om tekniker, sparring och embu. Ger inspiration och delar med sig av erfarenheter. Ger energi.

Senaste halvåret har jag valt att välja bort människor i mitt liv. De som inte tillför mig något. Människor som skyller ifrån sig. Lägger energi på att hitta ursäkter för att inte utvecklas. Vägrar växa ur det förflutna och gå vidare med sina liv.

Det är ett högst medvetet val för att klara av min rehabilitering. 

Även inom idrott måste du välja det som ger dig energi.

Du ser inte alltid själv dina misstag. Du är beroende av andra för feedback och kritik. Människor som uppmuntrar. Är ärliga. Ger dig energi.

10000 timmar. Då börjar din stig trampas upp. Vem vill du ha med dig på din vandring?
Den som ger eller tar din energi?

Dålig energi äter upp dig.  Oavkortat.

Ta ditt ansvar.

Gör ett val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar